Stor tillslutning på SPF Hökerums årsmöte 2015

SPF Seniorerna Hökerum höll sitt årsmöte i Hökerums missionskyrka. Ett 75-tal medlemmar hade hörsammat kallelsen och ordföranden Bengt Asp öppnade mötet. Gudrun Lund svarade sedan för en parentation över medlemmar som avlidit under året genom ljuständning för Tore Johansson, Erik Lundgren och Barbro Karlsson. Majvor Sigvardsson avslutade med att spela stilla musik på piano.

Årsmötets ledning, Anita Lund sekr och Alf Gustafsson ordf.

Årsmötets ledning, Anita Lundh sekr och Alf Gustafsson ordf.

Till mötets ordförande valdes Alf ”i Härna” Gustafsson och sekreterare Anita Lundh. Kent Janson och Erik Andersson valdes som protokollsjusterare och tillika rösträknare. Mötet fick höra revisorernas berättelse samt besluta om resultat- och balansräkning. Därefter beslutade man om ansvarsfrihet för styrelse och revisorer.

Bengt Asp meddelade att medlemsantalet nu är uppe i 147 medlemmar. Även budget och rapport från Veteranvetarna kunde Bengt informera om, där det sistnämnda gav föreningen en andraplats efter att ha förlorat på skiljefrågor mot SPF Bogesund.

Fyra medlemmar som under 2014 fyllt 90 år tilldelades en blomma, nämligen Sonja Andersson, Britta Karlsson, Algot Cederberg och Alice Ternling. En blomma även till Inga-Lill Thulin, Per Jörgensen och Eddy Persson som blev distriktsmästare i boule, klassen mixtrippel.

Deltagarna fick även information om närliggande program såsom att SPF-kören startar måndag den 9 februari och kör varannan måndag, Qigong i Lokalen startar den 7 april och motionskampanjen pågår 4 mars t.o.m. april månad ut – aktivitetslistorna delas ut på nästa möte och priser lottas ut på grillfesten hos Alf i Härna.

Många SPF-are kom till föreningens årsmöte 2015.

Vid funktionärsvalen valdes Bengt Asp till ordf för ett år, Anders Nyström, Anita Lundh och Ingemar Pettersson som ledamöter på två år, Lars Svensson likaså men på ett år (fyllnadsval). Suppleanter på ett år valdes Gösta Gustafsson och Eddy Persson. I styrelsen kvarstår Birgitta Trygg och Jan Lund ett år. Revisorer på ett år blev Erik Andersson och Lisbeth Janson med Lena Jönsson som suppleant.

Ombud (alla på ett år): Trafik och folkhälsa Olof Larsson och Nina Andersson, studier Vuxenskolan Gun Rönn, resor och underhållning Styrelsen, medlemsrekrytering Jan Lund, teaterombud Gun Rönn och Ingrid Söderberg, boule och mattcurling Eddy Persson, Olof Larsson och Kent Janson, hemsidan Anders Nyström och Bengt Asp, ombud i samarbetskretsen Bengt Asp och Anita Lundh, KPR Ingemar Pettersson, ombud till distriktsstämman Bengt Asp, Anita Lundh och Jan Lund med Birgitta Trygg och Ingemar Petterson som suppleanter. Valberedning Alf Gustafsson plus två ledamöter som styrelsen och förra valberedningen fick i uppdrag att värva.

Gösta Gustavsson visade ett bildspel från föreningens resa till Bohuslän. Därefter tackade Bengt Asp mötets ordförande Alf ”i Härna” Gustafsson för att på ett bra och trevligt sätt leda förhandlingarna. Majvor Sigvardsson ackompanjerade på piano när man avslutade med att sjunga nationalsången.

Det här inlägget postades i Nyheter. Bokmärk permalänken.