Välbesökt årsmöte hos DALsjöfors Boule

Fredagen den 9 februari höll boulesektionen i Dalsjöfors GoIF sitt årsmöte i klubbstugan i Övrarp. Samlingsrummet fylldes till sista plats (de sista behövde nästan ha skohorn för att komma ner till en sittplats). Det är naturligtvis mycket glädjande när så många medlemmar är intresserade av redovisningen över klubbens gångna verksamhetsår och planerna för 2018.

Ordföranden Kjell Engström hälsade alla välkomna och presenterade mannen som stod för underhållningen, nämligen naturfotografen Tommy Lundberg från Öxabäck. Men först intogs en god middag som bestod av varm mat från ett nytt matställe i centrum – ”Räven och Rönnbären” (f.d. pizzeria vid torget).

Nu var det dags för Tommy, assisterad av hustrun, att visa sina otroligt vackra bilder. Serien bestod av vinterbilder där naturen genom vatten och frost bildat mönster som genom ljusets inverkan gav bilderna dessa uppskattade vyer.

Därefter startade mötets huvudpunkt – årsmötesförhandlingarna innehållande bl.a verksamhetsberättelse, kassaredovisning, budget och personval. Kjell Engström fick förnyat förtroende som ordförande (trots att han tidigare skadat en vital kroppsdel vid ett halktillbud). Det var fler som fick förnyat förtroende – Yngve Klaesson och Lars-Göran Axelsson till styrelsen, Kjell Engström och Inge Perbring till UK, bankommittén kvarstår bestående av Inge Perbring, Jan Ahlberg, Kurt Pettersson, Leif Lövgren och Sture Johansson. Tommy Skog invaldes i valberedningen.

Slutligen fick deltagarna diverse information, bl.a om Boulealliansen, tävlingar 2018 och vad som händer i Övrarp 2018. Årsmötet avslutades med kaffe och god kaka och prisutdelning från de olika klubbmästerskapen 2017. Singel Dam vanns av Inga-Lill Johansson, Singel Herr av Jan Ahlberg, Dubbel Dam av Ann-Marie Johansson och Christina Ahlberg, Dubbel Herr av Bosse Billman och Jan Ahlberg och slutligen Mix dubbel av paret Ann-Marie och Sture Johansson.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.